West Coast Road Trips

25 januari 2010 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Na een lange reis van 12 uur, Auckland naar Los Angeles, kwam ik op LAX aan. Mijn langste dag tot nu toe, in totaal ik 14 januari voor 45 uur mee, was dan al zo'n 36 uur onderweg. Om gelijk in de stemming te komen voor wat een leuk hamburgerklassement zou worden, heb ik gelijk maar een Big Mac gehaald. Na een paar uur wachten was eindelijk Jurgen zijn vliegtuig geland. De Road Trip langs de West Coast kon beginnen.

Meer foto’s en verhalen; zie Jurgen zijn reislog

City of Angels
Los Angeles is een enorme stad waar je zo 30 mile kunt afleggen om naar een andere toeristische attractie te rijden. Gelukkig hebben wij een zeer comfortabele Dodge Avenger kunnen huren, dus de 30 mile reden wij met plezier.

De eerste dag hebben wij het nog rustig aangedaan, maar de tweede dag was gelijk een aanslag op de wandelbenen van Jurgen en mij. Na een halve dag in de Universal Studios te hebben rondgelopen, hebben wij nog 3 uur door de stad gelopen op zoek naar een paar mooie sterren op de grond. (De tour langs de Universal Studios is een geweldige ervaring, met een aardbeving in de metro, een aanval van Jaws en vliegende auto's.)

En op onze laatste dag in LA hebben wij een roadtrip gemaakt door de stad zelf, met een bezoek aan Beverly Hills, Venice Beach en een enorme shopping mall.

Chargers
Tijd om naar het "zonnige" zuiden te gaan. Naar San Diego. Toevallig was er net toen wij er waren een American Football match bezig tussen de San Diego Chargers en de NY Jets (kwartfinale). Lekker met een biertje in de hand naar een sportwedstrijd kijken. Helaas was de sfeer op het einde weer wat minder want de Chargers verloren van de Jets. Om niet in een treurige stad te blijven besloten Jurgen en ik een dagke Mexico in te plannen.

Yendo a México
Oftewel “wij gaan naar Mexico” (Klopt dit Bertus?) Wij vertrokken met de tram richting de Mexicaanse grens bij het plaatsje Tijuana. En Mexico is precies zoals je het voorstelt…regen,…regen..en nog eens regen. Dit heeft ons er niet van weerhouden om toch nog wat tequila en cerveza achterover te tikken, maar toen zelfs de daken naar beneden kwamen was dit een teken voor ons om het armoedige Mexico te verlaten. Dezelfde avond hebben wij ons nog prima vermaakt in het Hard Rock Café in San Diego (een hele leuke stad overigens).

Viva Las Vegas
Op naar het grote geld, neonverlichting en de stad waar de sky de limit is, gokparadijs Las Vegas.
Op naar de woestijn…althans dat dachten wij. Ook in een woestijn kan het wel eens koud worden en regenen. Toeval of niet, de paar dagen dat wij in Vegas waren viel er meer regen dan in heel 2009.Gelukkig is Vegas hier op voorbereid en kon je van Casino naar Casino lopen zonder buiten te hoeven komen. Onze paar dagen hebben wij in een luxe sprookjeskasteel doorgebracht, Excalibur. Waarom….? Simpel, het was de goedkoopste aanbieding op de strip. Elke dag zijn wij wel even langs de slot machines gegaan, helaas zonder succes.

Omdat je helemaal gek wordt als je 24 uur per dag in Casino’s rondloopt hebben Jurgen en ik besloten om ook even de rest van Vegas en omgeving te verkennen. Zo zijn wij langs een grote outlet mall geweest (zeer nuttige winterjas gekocht) en langs de inmens grote Hooverdam. De reden dat alle Neon in Las Vegas blijft knipperen. Onze 4 dagen in Vegas zaten er alweer snel op en ons nieuwe avontuur richting de Grand Canyon stond alweer op de agenda. Een trip terug naar Vegas zit er zeker nog een keer in, aangezien we lang nog niet alles hebben kunnen zien.

Snow in the Desert
De Grand Canyon is een wereldwonder en mij vooral bekend vanwege zijn zomers foto’s van een grote canyon. Bijna alles hiervan klopt. Behalve de zomers temperaturen.
Wat een koude bende is het hier. Met een temperatuur van 0 graden overdag, -11 ‘s nachts en een dik pak sneeuw was het zeker niet dezelfde plek als die ik mij had voorgesteld.

Maar wat een adembenemend gezicht is die Grand Canyon. Woorden en plaatjes kunnen het gevoel niet beschrijven als je langs de rand staat van deze enorme canyon.Jurgen en ik zijn op een van onze zonnigste dagen tot nu toe naar de Canyon gereden en zijn hier gebleven totdat de zon onder was.

Voor een meer dagelijkse update van foto’s, verhalen en het hamburgerklassement kunnen jullie naar Jurgen zijn reislog gaan.

1. Joke:
    Hoi Arjan,
    De geweldige shows in Hollywood kan ik me nog goed herinneren. Heb je ET ook naar huis gebracht op de fiets? En ook mijn mond viel open toen we de Grand Canyon zagen. Gelukkig waren mijn man en ik er in april. Niet zo koud en niet zo nat. Je hebt schitterende foto's van de zonsondergang, ook zulke foto's kunnen maken bij de Grand Canyon?
    Veel plezier verder want de natuurparken zijn er indrukwekkend.
    Weet je dat je kunt afdingen van de motelprijzen? En dat je altijd vooraf de kamer mag bekijken?
  2. Annemiek:
    25 januari 2010
    Genoten van een 'romantische' zonsondergang ;)

De foto's zijn echt geweldig. Ben best wel een beetje jaloers op jullie, behalve op het weer natuurlijk. Ik hoop niet dat Bertus en ik dezelfde regen ervaring zullen hebben als jullie in Mexico.
  3. Bertus Overweg:
    Hoi Arjan,

Een scherpe overgang nietwaar tussen De V.S. en Mexico. En de regen erbij heeft het nog een extra accent gegeven. Gelukkig is het niet overal in Mexico hetzelfde als in Tijuana. Dat is echt onbestemde grensplaats. Zoals andere grensplaatsen overal ter wereld.
    En uit je zinnetje in het het Mexicaans had je er twee goed. Dus een redelijke score. Het is nl. Vamonos a Mexico, oftewel: laten we naar Mexico gaan.
    Verder las ik dat jullie te maken hebben met stevige vrieskou. Dat is dan de enige overeenkomst met Nederland deze dagen. Vannacht in het Noorden -11C. voorspeld. Dus het wordt weer eens tijd dat Lilly en Kareltje naar buiten gaan. Jongens, geniet van de ruimte, de mooie natuur en als het echt te koud wordt, rijdt dan maar weer naar de warmte toe.
    Bertus
  4. Rianne:
    26 januari 2010
    Je hoeft iig niet meer aan de kou te wennnen in NL. Was hier vandaag ook-12 en overdag -4.. Lekker schaatsen op het paterswoldse meer dus samen met Martijn H, Toine en Nely
  5. Arjan:
    27 januari 2010
    Hoi allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties.
    *Toon: je mailtjes kwamen al in de spam terecht ;-)

Zodra ik weer een stapel mooie foto's en verhalen heb komt er een nieuwe update. Voor wie niet kan wachten: Jurgen heeft een bijna dagelijkse update. http://jurbri.reislogger.nl

Groetjes vanuit het koude Bryce Canyon City

Arjan
  6. Toon:
    31 januari 2010
    Hoi Arjan,

Bedankt voor de kaart met de paaseieren!Hoe je voeten droog daar aan de kust en een goeie reis verder door de vs

Toon